Sekretariat: 91 433 58 97

Wydarzenia - rok szkolny 2014/2015

Zobacz także

Wyjazd integracyjny do Warszawy

W dniach 2-4.10.2014 klasy pierwsze LO  wraz z wychowawcami i opiekunami wzięli udział w wycieczce integracyjno-edukacyjnej do Warszawy. Jej głównymi celami było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik,  Muzeum Powstania Warszawskiego oraz obejrzenie zabytków stolicy m.in. podczas spaceru po Starym Mieście.
„Kopernik” jest jednym z największych w Europie centrów nauki. Wizyta w tym miejscu dała nam niecodzienną możliwość obcowania z nauką zupełnie inaczej niż to robi się w szkole. Najpierw uczestniczyliśmy w seansie „Kosmiczna wyprawa”, który odbył się w Planetarium i pozwolił nam na chwilę oderwać się od rzeczywistości i przeżyć niesamowitą podróż w przyszłość. W drugiej kolejności mieliśmy okazję zwiedzić szereg interdyscyplinarnych wystaw, mających na celu wprowadzenie nas w świat nauki. Podczas oglądania ekspozycji  muzyka idzie ramię w ramię z biologią, a matematyka z architekturą. Centrum Nauki Kopernik to miejsce, gdzie nauka wchodzi w świat emocji, a nawet sami zwiedzający mogą stać się też przedmiotem obserwacji. Różnorodność eksponatów zgromadzonych na kilku tysiącach metrów kwadratowych stwarza przestrzeń, w której każdy ma szansę  dokonać własnego odkrycia…
Po emocjonującej przygodzie z nauką znaleźliśmy się w samym centrum miasta na Placu Defilad pod Pałacem Kultury i Nauki, aby za chwilę dotrzeć do Centrum Handlowego „Złote Tarasy”, które obowiązkowo należało zaliczyć ;-) Ponadto w pierwszym dniu naszej wyprawy odwiedziliśmy Plac Zamkowy, gdzie mogliśmy podziwiać Zamek Królewski i Kolumnę Zygmunta oraz warszawską Starówkę. Stamtąd przespacerowaliśmy się jedną z najbardziej znanych ulic stolicy, kryjącą w sobie wiele zabytków - Krakowskie Przedmieście. Po drodze mijaliśmy Kościół św. Anny, Pałac Prezydencki ze stojącym na dziedzińcu pomnikiem księcia Józefa Poniatowskiego, Hotel Bristol. Następnie przeszliśmy na Plac Piłsudskiego, gdzie przy Grobie Nieznanego Żołnierza mogliśmy obserwować wieczorną wartę. Po wyczerpującym dniu i pomimo zmęczenia dotarliśmy na pieszo do schroniska na spoczynek.
Drugi dzień rozpoczęliśmy od wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie mogliśmy zobaczyć zbiory muzealne związane z tym istotnym dla naszej historii wydarzeniem. Po przekroczeniu progu muzeum chodziliśmy po granitowym bruku, wśród murów pokrytych dziurami po pociskach i emblematami Polski Walczącej. Wyznaczona trasa wycieczki po muzeum ukazywała wydarzenia w sposób chronologiczny oraz prowadziła przez różne sale tematyczne. Była to żywa lekcja historii, która zostanie w naszej pamięci na długo. Na zakończenie naszej wycieczki do stolicy wybraliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich oraz Starych Powązkach - najpiękniejszej i najstarszej nekropolii Warszawy. Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy… W późnych godzinach wieczornych zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń, dotarliśmy do Szczecina.
Opracowała: Aleksandra Gwardyś i Magdalena Smagalska

Współpracujemy z:

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Dowiedz się więcej.