Sekretariat: 91 433 58 97     

Menu główne

Wspólne

Uczeń z pasją

Chcemy Wam przedstawić sylwetki uczniów i uczennic naszej szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum, którzy oprócz tego, że uczą się w Zespole Szkół Sportowych im. Sportowców Ziemi Szczecińskiej, to rozwijają w czasie wolnym swoje pasje. A pasje te są różne. Zapraszamy do interesującej lektury. Mamy też nadzieję, że ludzi z pasją będzie nam „przybywać”.

 


Aleksandra Małecka -  uczennica XII LO

Moją pasją jest jazda konna, ale również powożenie zaprzęgami konnymi. Na zawody powożeniowe jeździłam już od najmłodszych lat, ponieważ moi rodzice zajmują się obsługą komputerową (wyniki), ale także czasem elektronicznym (zegary mierzące czas przejazdu) na takich właśnie zawodach. Konno jeżdżę od 2 roku życia jednakże moją przygodę z powożeniem zaczęłam dopiero niedawno. Aktualnie przygotowuję się do wystartowania w kolejnym sezonie. W tym roku (2015) startowałam w zawodach jako luzaczka Alicji Chodkiewicz w Bogusławicach oraz na Litwie. Alicja jest zawodniczką w drużynie reprezentacji Polski w powożeniu zaprzęgami konnymi.

Celem współcześnie rozgrywanych konkursów powożenia jest sprawdzenie wartości użytkowej, wytrzymałości, dzielności, temperamentu i charakteru koni. Konkursy te mają również na celu kultywowanie tradycji powożenia jako istotnego elementu kultury narodowej. Zawody w powożeniu zaprzęgami składają się z trzech konkursów:

  • Konkurs A - ujeżdżenie
  • Konkurs B - maraton
  • Konkurs C - zręczność powożenia

Powożenie - w tej dyscyplinie powożący siedzi na bryczce i kieruje jednym, parą lub czwórką koni.

Luzaczka - pomoc dla powożącego 

Wyposażenie powożącegoderka na nogi, rękawiczki, nakrycie głowy, bat: w próbie maratonu obowiązkowo kask i kamizelka.

Wyposażenie koniaszory, lejce, podkowy,  ochraniacze,ogłowie,

hacele - wkręty wkręcane w podkowy koni dla lepszej przyczepności do podłoża (tak jak buty korkowe w piłce nożnej).


 Wiktoria Burzyńska

Do naszej szkoły podstawowej, do tegorocznej klasy 4 uczęszcza uczennica Wiktoria Burzyńska. Zamiłowaniem dziewczynki jest malarstwo. Uczęszcza do pracowni plastycznej "Artissimo", gdzie uczy się malować i pogłębia już nabyta wiedzę. Wiktoria maluje techniką olejną i akrylową, swoją przygodę z malarstwem rozpoczęła na początku drugiej klasy SP,
 a jej prace mogliśmy oglądać na wystawie w szkole. Uczennica brała udział w konkursie "Pływające Ogrody", gdzie otrzymała wyróżnienie.


 

Ewa Władymiruk

   

 Pasją uczennicy XII LO w Szczecinie jest modeling. Od początku chciała osiągnąć w nim sukces. Zakładając obcasy mamy i malując się, urządzała domowe  pokazy myślała o wielkich wybiegach.

Poważną przygodę z nim zaczęła ok. 2 lata temu, gdy jej zdjęcie na portalu internetowym zobaczyła pracownica Warszawskiej agencji modelek. Chwilę potem, wyjechała do Tokio, gdzie pracowała 2 miesiące. Po powrocie pracowała w Polsce biorąc udział w sesjach do magazynów takich jak Pani, Twój Styl, Glamour czy KMAG. Współpracowała również przy pokazach Dawida Woliśkiego, Macieja Zienia, Łukasza Jemioła oraz Simple.

Gdy skończyła 16 lat, została zaproszona przez francuską agencję do Paryża, gdzie  zaczęła się jej międzynarodowa kariera. Na wybiegach czuje się świetnie- reflektory, piękne stroje i praca z niesamowitymi ludźmi pobudza ją do działania. Pracując z Marciem Jacobsem, Hedi Slimane czy Giorgio Armani czuła się jak ryba w wodzie i wiedziała, ze modeling  to jej wymarzony zawód. Obecnie wyjeżdża głównie do Paryża, gdzie współpracuje z najbardziej prestiżowymi domami mody takimi jak Armani, Louis Vuitton, Yves Saint Laurent czy Gimabattista Valii.


Michał Grobelny

Michał Grobelny jest uczniem XII Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie. Jego związek ze śpiewem i muzyką trwa od urodzenia. Nigdy nie mógł sobie odmówić śpiewania na korytarzach, ponieważ jak  uważa, jest tam dobra akustyka. :) Lubi grać na fortepianie, perkusji i gitarze. Dąży do multiinstrumentalizmu.

Uczęszcza ponadto do Państwowej Szkoły Muzycznej II-go stopnia w Szczecinie, gdzie rozwija swoją muzyczną pasję na wydziale wokalu jazzowego pod okiem znanej, szczecińskiej wokalistki jazzowej, Pani Jolanty Szczepaniak - Przybylińskiej.
Michała możemy również posłuchać głównie na scenach szczecińskich jako wokalistę w zespole rockowo bluesowym „Guitar Shop”, działającym pod kierownictwem szczecińskiego gitarzysty Wojtka Wójcickiego oraz jako wokalistę zespołu jazzowowego, który posiada nazwę „Michał Grobelny Band”.

Mimo młodego wieku, ma za sobą wiele koncertów i startów w międzynarodowych i ogólnopolskich festiwalach piosenki, na których zdobył liczne nagrody. Między innymi jest półfinalistą zeszłorocznej edycji programu Mam Talent. Nie można nie wspomnieć o wygraniu dwóch odcinków „Szansy na Sukces”, w 2010 r. z udziałem Mietka Szcześniaka i drugiego w listopadzie 2011 r. w programie poświęconym pamięci Andrzeja Zauchy. Najświeższym, wielkim osiągnięciem Michała jest nagroda Grad Prix na 6 Międzynarodowym Festiwalu Młodych Talentów „Niemen Non Stop” w Słupsku.

W niedalekiej przyszłości zamierza wydać swoją debiutancką płytę. Zapraszamy do odwiedzenia strony Michała:
www.michalgrobelny.pl


Marta Bobrzecka 

Marta  Bobrzecka  jest  uczennicą  XII  LO  w  Szczecinie.  Jej    przygoda  z tańcem  zaczęła  się  w  szkole  podstawowej.  Na  szkolnym  korytarzu  wisiało ogłoszenie o  zajęciach  tanecznych organizowanych przez Klub Astra. W  świat tańca  wprowadziła  Ją  pani  Katarzyna  Dmochowska.  Zajęcia  odbywały  się popołudniami  w  szkole Marty.  Później  uczęszczała  na  zajęcia  do  SP  53  u  p. Katarzyny  Golioskiej.  Dziś  trenuje w  Szkole  tańca  Astra  u  p.  Barbary  Porazik oraz u p. Marcina Kalitowskiego.  Taniec stał się dla Niej  odskocznią od rzeczywistości. Gdy wychodzi się na parkiet  o wszystkim się zapomina. Człowiek słysząc przeszywającą go muzykę, zaczyna  odkrywać  nieznane  sobie  wcześniej  własne  oblicze.  Czuje,  że  jest  w innym, własnym świecie, a wszystko dookoła wiruje. Dlatego właśnie taniec stał się Jej  światem, który pozwolił Jej  poznać samą siebie.  Jej    pasja  to  nie  tylko  kroki, muzyka  czy  przepiękne  suknie,  to  również ogromny  wysiłek  fizyczny.  Potrzeba  wiele  lat  ćwiczeń,  aby móc  cokolwiek poprawnie  zatańczyć.    Marta  stara  się  spędzać  każdą  wolną  chwilę  na  sali treningowej, a wakacje spędza na obozach, gdzie trenuje się nawet po dziesięć godzin dziennie. Jednak ciężka praca jest dla Niej  jeszcze większą motywacją. W wolnych chwilach Marta lubi również grać na fortepianie i śpiewać.

 


Alicja Słodkowska

Alicja Słodkowska jest uczennicą SP nr 33 w Szczecinie. Już od najwcześniejszych lat  przejawiała  zdolności  i  zamiłowanie  do  rysunku  i  malarstwa.  Od  momentu  kiedy  zaczęła uczęszczać do naszej szkoły chętnie brała udział w różnych konkursach plastycznych  - świetlicowych, szkolnych, wojewódzkich, ogólnopolskich.  W  2009  r.  została  laureatką  konkursu  plastycznego  „Bezpieczne  ferie  zimowe” zorganizowanego przez Zachodniopomorskie Centrum Organizacji  i Promocji Zdrowia w Szczecinie.

W  tym  samym  roku  została  również  laureatką  konkursu  „Rozwiń  skrzydła”  zorganizowanego  przez Szczeciński  Informator Kulturalny. Za pracę plastyczną „Zajęcia moich marzeń” zdobyła  tam nagrodę –  dwumiesięczne  uczestnictwo  w  zajęciach  pracowni  plastycznej  Artissimo.  W  tym  okresie  Alicja zapoznała  się  z  techniką  olejną  i  od  tego  czasu  z wielką  przyjemnością maluje  głównie  obrazy  na płótnie.

W  2010  r.  jedna  z  Jej  prac  została  wysłana  na  konkurs  ogólnopolski  w  ramach  kampanii „Zachowaj  trzeźwy  umysł”.  Alicja  zdobyła  tam  główną  nagrodę,  którą  odebrała  na Wielkiej  Gali  w Centrum Olimpijskim w Warszawie.

Do ulubionych zajęć Ali, poza malarstwem, należą: taniec nowoczesny (uczęszcza na zajęcia tańca nowoczesnego i tańczy w formacji Studio Tańca Paa w Szczecinie), nauka języka francuskiego w Alliance Francaise, uczęszczanie  na zajęcia aikido, jazda na rowerze i na rolkach.


Martyna Zawadzka

Moja przygoda z fotografią zaczęła się kilka lat temu. Do tej pory  pracowałam w  dwóch  portalach  polickich  –  wokolpolic.pl  i  powiat policki.pl. W chwili obecnej mój wolny czas poświęcam na pracę w portalu miastopolice.pl.  Największą  przyjemność  sprawia mi  robienie  zdjęć makro i sportowych.

Przez całą  rundę  jesienną miałam okazję  robić zdjęcia  I  ligowej drużynie  piłkarskiej  „Pogoń  Szczecin”.  Zdjęcia  mojego  autorstwa można  zobaczyd  na  stronie  III  ligowej  drużyny  piłkarskiej  „Chemik Police” (www.chemik.police.pl).
Moje  życie  nie  opiera  się  głównie  na  fotografii.  W  wolnych chwilach  chętnie  spotykam  się  ze  znajomymi,  uwielbiam  też podróżować.  Jak  na  razie  tylko  po  Polsce  ale  już  niedługo  planuję zrealizować swoje marzenia  i wyruszyć gdzieś dalej.


Daria Zając

Daria Zając jest uczennicą  SP 33. Początek śpiewaczej pasji Darii rozpoczął się pewnego poranka w samochodzie, podczas dojazdu do przedszkola. Od tamtej chwili codziennie uprawiała przy wtórze samochodowego radia poranne trele, które szybko przerodziły się w śpiewanie przez całe dnie podczas każdej życiowej czynności (poza snem), zaczęła więc uczęszczać na lekcje śpiewu. Już w pierwszym miesiącu nauki (mając wtedy niecałe 5 lat) wystąpiła przed szerszym gronem na 2 festynach. Potem wzięła udział w pierwszych festiwalach dziecięcych – w Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej „Dozwolone do lat 19” w Stargardzie Szczecińskim, w Festiwalu Piosenki Bożonarodzeniowej Szkół i Przedszkoli Miasta Szczecina i w eliminacjach w Ogólnopolskim Konkursie „WYGRAJ SUKCES”.

Po kilku miesiącach pracy wyśpiewała swoje pierwsze sukcesy (i nagrody) – wyróżnienie w Widuchowskim Konkursie Piosenki Dziecięcej „ZUZUIA”, I miejsce w Ogólnopolskim Festiwalu Młodych Piosenkarzy „NUTKA” w Szczecinie oraz I miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Piosenki Morskiej „WIATRACZEK” w Świnoujściu. Kiedy pojawiły się sukcesy Daria całym sercem pokochała śpiew i scenę. Do tej pory Daria wystąpiła w 24 konkursach, będąc 11-krotnie nagrodzona za swoje wykonania. Oprócz konkursów Daria śpiewała również podczas różnych uroczystości i imprez, np. festyn na zakończenie lata w Parku Kasprowicza, koncert z okazji Dnia Matki w Klubie 13 Muz, spotkanie wigilijne dla bezdomnych z udziałem władz Miasta itp. Drugą wielką pasji Darii okazał się być sport – uwielbia ruch pod każdą postacią, w szczególności wszystkie ćwiczone w szkole z trenerami figury, pływanie, jazdę na rowerze i na łyżwach. Jest również wiernym kibicem polskich skoczków narciarskich, Roberta Kubicy i Justyny Kowalczyk.

https://www.youtube.com/watch?v=zRfY6hJ0Ak4

Komunikaty dyrektora


Dyrektor Zespołu Szkół Sportowych 

mgr Jarosław Duda

przyjmuje interesantów

we czwartek w godzinach: 10:00 – 11:00 i 15:00 – 16:00

DYŻURY WICEDYREKTORÓW

WICEDYREKTOR

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

Magdalena Uchman

ds. dydaktycznych

7:45 – 12:00

7:45 – 12:00

   

12:00 – 21:00

Celina Wojtoń

ds. wychowawczych

12:00 – 21:00

12:00 – 17:00

 7:45 – 12:00

12:00 – 17:00

 

Marcin Steczek

ds. sportu

 

 

12:00 – 21:00

 7:45 – 12:00

 7:45 – 12:00

 


Organizacja roku szkolnego 2018/2019

Podział semestrów: ZSS, bez klas III LO

Semestr I  od 3.09.2018 r. do 25.01.2019 r. (20 tyg.)

Semestr II od 11.02.2019 do 21.06.2019 r. (18 tyg.)

Zakończenie roku szkolnego - 21.06.2019 r.

Podział semestrów: klas III LO

Semestr I od 3.09.2018 r. do 21.12.2018 r. (16 tyg.)

Semestr II od 2.01.2018 r. do 26.04. 2019 r. (13,5 tyg., bez ferii)

Zakończenie roku szkolnego kl. III LO – 26.04.2019 r.

 


Organizacja dni wolnych

 w roku szkolnym 2018/2019

Dyrektor Zespołu Szkół Sportowych w Szczecinie zarządza dniami wolnymi:

Szkoła Podstawowa Nr 33

  • 2.11.2018 r. (piątek) – dzień wolny od zajęć dydaktycznych
  • 12.04.2019 r. (piątek) – egzamin gimnazjalny część językowa
  • 15-17.04.2019 r. (poniedziałek, wtorek, środa) – egzamin klasy VIII
  • 2.05.2019 r. (czwartek) – dzień wolny od zajęć dydaktycznych

Gimnazjum Nr 11

  • 2.11.2018 r. (piątek) – dzień wolny od zajęć dydaktycznych
  • 10 - 12.04.2019 r. (środa, czwartek, piątek) – egzaminy gimnazjalne
  • 2.05.2019 r. (czwartek) – dzień wolny od zajęć dydaktycznych

XII liceum Ogólnokształcące

  • 2.11.2018 r. (piątek) – dzień wolny od zajęć dydaktycznych
  • 12.04.2019 r. (piątek) – egzamin gimnazjalny część językowa
  • 2.05.2018 r. (czwartek) – dzień wolny od zajęć dydaktycznych
  • 6-8.05.2019 r. (poniedziałek, wtorek, środa) – egzamin maturalny

Szkoła Podstawowa dla Dorosłych oraz Gimnazjum dla Dorosłych

  • 2.11.2018 r. (piątek) SPdD i GMdD
  • 9.01 i 11.01.2019 r. (środa, piątek)- egzamin gimnazjalny sesji zimowej GMdD
  • 10.04 i 12.04.2019 r. (środa, piątek)- egzamin gimnazjalny sesji wiosennej GMdD
  • 15.04. i 17.04. 2019 r. (poniedziałek, środa) –egzamin kl. VIII SPdD

 


Egzaminy zewnętrzne w roku szkolnym 2018/2019

Egzamin ośmoklasisty:

  • język polski –15.04.2019 r. poniedziałek – godz. 9:00
  • matematyka– 16.04.2019 r. wtorek – godz. 9:00
  • język obcy nowożytny– 17.04.2019 r .środa – godz. 9:00

Egzamin gimnazjalny:

  • Część humanistyczna – 10.04.2019  r.  środa (godz. 9:00 – historia, WOS, godz. 11:00 – język polski)
  • Część mat.- przyr. –11.04.2019  r. czwartek (godz.. 9:00 – biologia, chemia, geografia, fizyka godz.  11:00 – matematyka)
  • Część językowa – 12.04.2019  r. piątek (godz.  9:00 – poziom podst., godz. 11:00 – poziom rozszerzony.)

Egzamin maturalny – 6 - 23 maja 2019 r.:

  • j. polski – 6 maja 2019 r. (godz. 9.00 poziom podstawowy, godz. 14.00 poziom rozszerzony)
  • matematyka– 7 maja 2019 r. (godz. 9:00)
  • j. angielski – 8 maja 2019 r. (godz. 9.00 poziom podstawowy, godz. 14.00 poziom rozszerzony)
  • przedmioty dodatkowe i egzaminy ustne
    od 9 do 22 maja 2019 r. język polski
    od 6 do 25 maja 2019 r. języki obce nowożytne
    Termin ogłaszania wyników egzaminu maturalnego – 4 lipca 2019 r.

Harmonogram egzaminu maturalnego w terminie poprawkowym

Część pisemna – 20 sierpnia 2019 r. (wtorek), godz. 9.00

Część ustna (język polski, języki mniejszości narodowych, języki obce nowożytne - prezentacja i wypowiedź - formuła od 2015) – 20–21 sierpnia 2019 r.

Sesja egzaminacyjna w SPdD nr 4 (szkoła dla dorosłych)

  1. Sesja zimowa
  1. Rada dopuszczająca do egzaminów: 19.12.2019 r. (śr.), g. 18:00
  2. Egzaminy semestralne: 6 dni: 2.01., 4.01., 7.01., 14.01, 16.01., 18.01.2019 r.
  3. Rada klasyfikacyjna: 21.01.2019 (pn), g. 18:00
  1. Sesja letnia
  1. Rada dopuszczająca do egzaminów: 31.05.2019 (pt), g.18:00
  2. Egzaminy semestralne: 6 dni: 3-14.06.2019 r.
  3. Rada klasyfikacyjna: 17.06.2019 (pn), g. 18:00

Terminy i godziny konsultacji przedmiotowych,

fakultetów, kół zainteresowań

w roku szkolnym 2018/2019 w Zespole Szkół Sportowych

Nazwisko i imię nauczyciela

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

BOBROWSKA Elżbieta

6.50-8.50 świetlica

8.45-10.40 zajęcia wyrównawcze klasa III SP

 

 

 

CHARĘZA Joanna

10.40 – 11.25 koło informatyczne kl. III SP

 

Konsultacje 14:30 – 15:15

 

 

CHOIŃSKI Remigiusz

Konsultacje od 17:05 – 17:55

 

 

 

Konsultacje

Od 16:15- 17:05

DERDA – KIERZKOWSKA Honorata

Zajęcia przygotowujące o FCE 14:30 – 15:15 dla uczniów LO

Konsultacje 14:30 – 15:15

 

 

 

DUDA Monika

 

Kółko języka rosyjskiego

Klasa 1b LO

godz. 08.00-08.45

 

14.30-15.15

Konsultacje

 

FRĄCKOWIAK Renata

 

16.10 – 16.55

konsultacje

 

 

 

GĄSIOROWSKA Iwona

 

 

9.30- 10. 30

10.30- 11.30

zajęcia wyrównawcze I a SP

 

 

JANICKI Dawid

Konsultacje

16.10-16.55

 

 

 

 

JASTRZĘBSKA Anna

Konsultacje, godz.15:15 (co drugi poniedziałek od 24.09)

 

Zajęcia projakościowe z j.niemieckiego dla klasy VII, godz.7:10-7:55

 

 

KALETA Izabela

 

 

Repetytorium z geometrii – klasa 3 a gim, 16.05 – 16.50 s.01

Konsultacje (SP, GM, LO) 16.55 -17.40 s.01

(I i III tydzień miesiąca)

Zajęcia projakościowe z matematyki – klasa 7 a SP, 7.10 – 7.55 s.203 (I i III tydzień miesiąca)

 

KAMYSZEK – KOSIOR Katarzyna

 

 

 

Konsultacje (1abc LO, 2ab LO, 3ab LO, 3ac GM, 7SP) I i III tydz.(7.10-7.55)

Fakultet - p.podst. (3b LO) (8.00-8.45)

Fakultet - p. rozszerz.(3b LO) (8.50-9.35)

 

KORCHUT Anna

 

12:40-13:25 zajęcia z robotyki dla SP klas 1-3

16:05-16:50 konsultacje z informatyki

(I III tydzień miesiąca)

 

 

 

KOSTRZEWA – KAP Małgorzata

 

Zajęcia dodatkowe (LO) – rozszerzona chemia
13:40 – 14:25

Konsultacje (SP, GM, LO)

I i III środa miesiąca, 17:00-17:45

 

Fakultety maturalne z biologii kl. IIIa LO

13:40 – 14:25

KRAUSE Ilona

 

 

 

7.10 Konsultacje/ zajęcia wyrównawcze klasy IIIa i IIIc GM,

8.50 zajęcia wyrównawcze klasa V SP

9.45 zajęcia wyrównawcze klasa IIIa GM

 

KRUPIŃSKA Beata

 

10.30 – 11.30

Zajęcia wyrównawcze

Klasa II a SP 33

 

 

 

KUBIACZYK Maria

 

 

Konsultacje (II i IV tydzień)

14.30-15.15

 

Zajęcia projakościowe dla klasy III a LO 14.30-15.15

 

 

KUCHARSKA Alicja

Konsultacje LO

Poniedziałek 7.10-8.00

 

 

 

 

KULCZYCKA Małgorzata

Zajęcia wyrównawcze VI a SP g. 7.10 – 7.55 (II, IV tydzień miesiąca)

Konsultacje przedmiotowe dla LO g. 7.10-7.55 (I, III tydzień miesiąca)

 

Konsultacje przedmiotowe dla LO g. 7.10-7.55 (I III tydzień miesiąca)

 

Zajęcia projakościowe dla IIa, IIC LO g. 7.10-7.55

KURCEWICZ Wojciech

 

Konsultacje

(wszystkie klasy)

Godz. 16:10-16:55

Sala 313

 

 

Zajęcia przygotowujące do matury dla III A

Godz. 7:10-7:55

Sala 313

 

 

LESZCZYŃSKA Ilona

Konsultacje kl. IIIa, IIIIb Gim

Godz. 16.20-17.05

 

 

 

 

LEWICKA Małgorzata

Konsultacje godz 7.10

3c.gimn i 1c Lo, 3b.LO

 

 

 

 

MAJEWSKA Małgorzata

 

Zajęcia dodatkowe z biologii klasa II a LO , zakres rozszerzony biologia, godz: 14.30-16.05 co drugi tydzień

Konsultacje SP, GM, LO

godz: 15.15 – 16.05 co drugi tydzień  (I, III tydzień miesiąca)) lub indywidualne  z klasami i uczniami

 

 

OSMELAK Leszek

 

Konsultacje WF LO co tydzień

Wtorek15.15-16.00

 

 

 

PIETRZYK Karol

 

 

15.20 – 16.05 konsultacje

 

 

PIOTROWSKA – RAKOWER Anna

 

 

 

Konsultacje II i IV tydz., godz. 7:10 dla IV – VIII

Zajęcia wyrównawcze (PPP) II i III tydz. 7:10 , kl. IV i VI

 

SAKOWICZ Elwira

Zajęcia rewalidacyjne kl.IV, godz.14.30-16.00

 

Zajęcia kompensacyjno- korekcyjne, kl.III i IV, godz.7.00-7.45, 2x w miesiącu

 

 

SAMBORSKI Przemysław

 

 

 

13.40-14.25 SU XII LO

14.30-15.15 Kółko misyjne/konsultacje

 

SEMENIUK Paulina

 

Konsultacje co 2 tygodnie

17.00-17.55

Projekt Szekspir/przygotowanie do egzaminu klasa 8

Co tydzień

16.05-16.55

 

 

SEWAŚCIEJ Aleksandra

 

 

Songs and Stories – zajęcia dodatkowe z j. angielskiego dla kl. „0”

16.00-17.00

 

 

SKORUPA Justyna

Konsultacje 7:10 – 7:55 (II, IV tydzień miesiąca)

 

 

 

 

SŁOBODZIAN Małgorzata

8:00-8:45 konsultacje (1c LO) / 14:30-15:15 (2b LO)

8:00-8:45 fakultet (3b LO)

8:50-9:45 konsultacje (3b GIM)

 

 

SŁOMIŃSKI Waldemar

 

Koło Muzyczne

Każdy wtorek 17.00-17.45

 

 

 

STAŃCZYK Krzysztof

 

 

Konsultacje z historii i WOS 14.30 – 15. 15

 

 

STECZEK Marcin

 

 

15.15 – 16.05 konsultacje

 

 

STRÓZYK Anna

Zajęcia dodatkowe-  Zajęcia plastyczno-techniczne

16-17

 

 

 

 

SZREJDER Lucyna

 

Doradztwo zawodowe klasa VIII  16.55

 

 

Konsultacje 15,20

II, IV piątek miesiąca

UCHMAN Magdalena

08.00-08.45 konsultacje – klasa V

Repetytorium z geometrii – klasa 3 b gim, 14.30 – 15.15

 

 

Repetytorium z geometrii – klasa 3 c gim, 15.20 – 16.05

Zajęcia projakościowe z matematyki/ język niemiecki – klasa 8 a SP, 16.10 – 16.55

WĘZIK Żaneta

 

Koło poligloty (j.angielski) kl. II B 8:00 – 8:45

 

Koło poligloty (j.angielski)

Kl. II A 11:35 – 12:20

Zajęcia wyrównawcze (edukacja wczesnoszkolna) kl. II B

8:35 – 9:35

 

Logopedia kl. II B

9:35: 10:35

 

 

WIŚNIEWSKA Lucyna

 

Konsultacje co 2 tygodnie

17.00-17.55

Projekt Szekspir/przygotowanie do egzaminu klasa 8

Co tydzień

16.05-16.55

 

 

WOJTOŃ Celina

14.30 – 15.15

Konsultacje dla klas I b LO, III b LO

15.15 – 16.05 fakultety dla klasy III b LO

 

 

16.10 – 16.55 konsultacje dla klasy I c LO

 

WRÓBEL Anna

 

SU 15.15

 

 

Konsultacje co dwa tygodnie 15.15


   Dokumenty dla nauczycieli - do pobrania    

Zestawienie semestralne dla wychowawców

Zestawienie końcoworoczne dla wychowawców

WNIOSEK
o dopuszczenie przez dyrektora szkoły do użytku w ……….

 programu nauczania z ……….............

 

Szkolny Zestaw Programów Nauczania

OŚWIADCZENIE
o realizacji podstawy programowej

Zgłoszenie wypadku

 


Dokumenty dla pracowników Zespołu Szkół Sportowych

Regulamin przyznawania środków finansowych z przeznaczeniem na pomoc zdrowotną dla nauczycieli korzystających z opieki zdrowotnej 

Wniosek o przyznanie pomocy zdrowotnej 

Wniosek o dofinansowanie formy doskonalenia zawodowego nauczyciela 

Zgłoszenie wypadku

Publikacje nauczycieli

Zapraszamy do przeczytania publikacji autorstwa nauczycieli ZSS w Szczecinie, które ukazały się w czasopismach.


"Wszystkie kolory świata  - o tym, jak biblioteka szkolna włączyła się w akcję charytatywną prowadzoną przez Unicef"

Czy biblioteka szkolna może zachęcać do szycia i prac ręcznych? Dlaczego nie! Projekt edukacyjny „Wszystkie kolory świata” jest tego najlepszym przykładem.  

Wszystko zaczęło się od maila, który dostałam jako lider kampanii społecznej „Cała Polska czyta dzieciom” - informował on o akcji prowadzonej przez Unicef, jej zasady brzmiały następująco:

  • uczniowie szyją laleczki (na podst. szablonu) nawiązujące swoim wyglądem do różnych narodowości, każda z nich będzie pochodzić z określonego kraju, będzie mieć swoje imię, hobby;
  • każda ze szkół wybiera najciekawszą laleczkę, której zdjęcie i opis wysyła na konkurs odbywający się na Facebooku na oficjalnej stronie Unicef Poland;
  • w międzyczasie szkoły organizują kiermasze i licytacje, w czasie których każdy chętny (rodzice, dziadkowie, opiekunowie dzieci, a także sami uczniowie szkoły) może oficjalnie zaopiekować się wybraną przez siebie laleczką (związane to jest z zakupem takiej laleczki za minimum 10 zł); zgromadzone tą drogą fundusze szkoła wpłaca na rzecz dzieci w Sierra Leone (Afryka) – pieniądze przeznaczone są na potrzebne dla nich szczepionki.

W naszej szkole akcję rozpropagowałyśmy z koleżankami (nauczycielką plastyki, techniki i informatyki oraz nauczycielką bibliotekarką) przez plakaty, informacje na stronie internetowej szkoły i odwiedziny w klasach. Opowiedziałyśmy  o akcji, o tym jak dzięki  uszyciu zwykłej laleczki można pomóc rówieśnikom z  Afryki. Przygotowane szablony na lalki czekały w bibliotece szkolnej na chcących włączyć się do akcji.

Na początku stycznia zaczęłyśmy otrzymywać laleczki! Na początku przychodziły ze swoimi lalkami dzieci ze szkoły podstawowej, potem zaczęli pojawiać się gimnazjaliści, zjawili się ze swoimi lalkami także uczniowie liceum ogólnokształcącego.  Laleczek było coraz więcej!

Bardzo trudno było wybrać najbardziej oryginalne laleczki z każdej ze szkół (podstawowa, gimnazjum i liceum) na konkurs w ramach projektu.  Konkursowe głosowanie odbywało się na Facebooku na oficjalnej stronie Unicef Poland. Chociaż żadna z naszych laleczek nie zwyciężyła, to i tak budzi radość fakt, że wszystkie dostały bardzo dużo głosów i że uczniowie naszej szkoły bardzo zaangażowali się w głosowanie.  Co więcej, zaangażowali w to także swoich znajomych i rodzinę!

Od końca stycznia każdy chętny (rodzice, dziadkowie, opiekunowie dzieci, a także sami uczniowie) mógł oficjalnie zaopiekować się wybraną przez siebie laleczką. Na koniec lutego dokonaliśmy wpłaty zebranych w ramach projektu funduszy na rzecz dzieci w Sierra Leone. Razem zebraliśmy 300 zł!!!

W rozpropagowaniu akcji pomógł nam również kiermasz, który został przez nas zorganizowany przed zebraniami z rodzicami – laleczki cieszyły się sporym powodzeniem.  

Oto jak biblioteka szkolna może się włączyć w ciekawą i atrakcyjną akcję charytatywną, która przyniosła wspaniałe efekty.

Artykuł ukazał się w „Bibliotece w Szkole” (2012/11)

Sylwia Komorek
nauczyciel bibliotekarz
Zespołu Szkół Sportowych  im. Sportowców Ziemi Szczecińskiej w Szczecinie

sekretarz Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich oddział w Szczecinie


Spotkaliśmy się w Wolinie

Konferencje wyjazdowe są dobrą okazją do zawierania nowych znajomości, poznania odmiennego środowiska, ale także pozwalają oderwać się od codzienności i odpocząć w atmosferze intelektualnych wyzwań – taką okazją do dyskusji i „naładowania baterii” była konferencja nauczycieli bibliotekarzy zorganizowana  15 czerwca 2012 r. w Publicznej Szkole Podstawowej w  Wolinie przez szczeciński oddział Towarzystwo Nauczycieli Bibliotekarzy Szkól Polskich.

Towarzystwo Nauczycieli Bibliotekarzy Szkól Polskich to  pierwsza samodzielna organizacja społeczna, która skupia nauczycieli pracujących w bibliotekach - powstała w 1992 roku, a jej celem jest integracja i rozwój środowiska nauczycieli bibliotekarzy w Polsce. Towarzystwo posiada 21 oddziałów, m.in. w łodzi, Białymstoku, Poznaniu, Rybniku, Warszawie i oczywiście w Szczecinie.

W ramach działalności statutowej TNBSP prowadzi aktywne doskonalenie kompetencji nauczycieli bibliotekarzy, często w formie spotkań, konferencji i wizyt studyjnych.

Tradycją szczecińskiego oddziału Towarzystwa są konferencje odbywające się w bibliotekach szkolnych w Szczecinie. Ideą przewodnią takich spotkań jest wspólne podnoszenie kwalifikacji zawodowych (m.in. na szkoleniach i warsztatach). Często bibliotekarze mają okazję do wysłuchania wykładów specjalistów z różnych dziedzin (pedagogów, psychologów, filologów), jak również zapoznają się z warunkami pracy regionalnych bibliotek. Czasami udaje nam się w związku z tym nieco „zmienić” tradycję  i wyjechać z miasta, aby przekonać się, jak funkcjonują biblioteki w szkołach na terenie naszego województwa. Tak też zrobiliśmy czerwcu tego roku  – pojechaliśmy na konferencję do  Publicznej Szkole Podstawowej w  Wolinie.

Zostaliśmy gorąco przywitani przez panią Bogusławę Nawrocką – nauczyciela bibliotekarza oraz p. dyr. PSP w Wolinie – Urszulę Wołowicz. Uczestnikami naszego spotkania byli także burmistrz Wolina, p. Eugeniusz Jasiewicz i przewodniczący Rady Miasta, p. Jan Frankowskiego, a także  dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej, p. Grażyna Stachura. Należy wyraźnie podkreślić zaangażowanie władz Wolina w nasze spotkanie i ich przychylność wobec działalności bibliotekarzy. Wszystkim zebranym utkwiły w pamięci słowa p. Eugeniusza Jasiewicza, który wyraził nadzieję, że bibliotekarze  zawsze będą mogli robić to, co kochają.  Z kolei p.  Jan Frankowski zacytował w swoim wystąpieniu słowa autorstwa Gottholda Ephraima  Lessinga:  „Samo posiadanie biblioteki nie czyni człowieka uczonym”. Jaki z tego wniosek? Biblioteki powinny służyć swoim czytelnikom, pod warunkiem, że ci będą chcieli zdobywać wiedzę.

Jak wspomniałam na początku: dyskutowaliśmy, wspaniale wypoczęliśmy, poznaliśmy (albo przypomnieliśmy sobie po dłuższej nieobecności) ciekawe miejsce w naszym regionie.

Takie spotkania powodują, że możemy wymieniać się doświadczeniami i mamy okazję do poznania warunków pracy naszych koleżanek i kolegów. Oby takich wyjazdów było jak najwięcej!

Artykuł ukazał się w „Refleksjach” (2012 lipiec/sierpień nr 4)

 Sylwia Komorek
 n–l bibliotekarz w Zespole Szkół Sportowych
 im. Sportowców Ziemi Szczecińskiej w Szczecinie

sekretarz Towarzystwa nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich

(oddział szczeciński)


„Gra miejska”

Gra miejska „Śladami Czesława Miłosza i jego przyjaciół w Szczecinie” została zorganizowana przez Książnicę Pomorska z okazji 100 urodzin poety. Rozpoczęła się w czytelni gdzie uczestnicy zapoznali się z wystawą o nobliście.   Był to  pierwszy punkt  gry. Kolejne to m.in.:  Katedra p.w. św. Jakuba, Muzeum Historii  Szczecina, Klub 13 Muz, willa w której w czasie pobytu w Szczecinie mieszkał  Miłosz, filia Miejskiej Biblioteki Publicznej. W każdym z tych punktów obecni byli bibliotekarze Książnicy Pomorskiej, którzy sprawdzali wiedzę uczniów. Przed uczestnikami zostały postawione różne zadania, np. odnalezienie dawnej siedziby Klubu 13 Muz, odpowiedź  na pytanie, jacy polscy pisarze mieszkali w Szczecinie, znalezienie pl. K. I. Gałczyńskiego, trzeba było także odkryć jak zmieniły się nazwy ulic. Przy samym końcu zabawy uczestnicy odszukiwali dom, w którym mieszkał poeta.
Po zakończeniu imprezy na wszystkich graczy czekał poczęstunek, nagrody książkowe i  pamiątkowe koszulki.
Bardzo ważne, że dzięki tej grze młodzi ludzie  poznali na nowo swoje miasto – było to doskonałe połączenie nauki z zabawą. Myślę, że jeśli kiedykolwiek będzie im dane uczestniczyć w innych grach miejskich to zawsze będą wracać do tej związanej ze Szczecinem i Miłoszem.

 Sylwia Komorek
   n–l bibliotekarz w Zespole Szkół Sportowych
       im. Sportowców Ziemi Szczecińskiej w Szczecinie

 


Wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych w nauczaniu języków obcych w XII LO w Zespole Szkól Sportowych w Szczecinie

Codziennie każdy z nas jest atakowany  olbrzymią ilością bodźców wzrokowych. Obraz wypiera słowo a informacja musi szybko zapadać w pamięć dzięki jej skróconej i atrakcyjnej formie. Młodzi ludzie  nie wczytują się w zawiłości tekstu raczej oczekują prostych komunikatów, wzmocnionych obrazem lub dźwiękiem. Nic dziwnego, że dzieci uwielbiają oglądać reklamy telewizyjne i surfować w  Internecie, ponieważ właśnie tam informacja jest przejrzysta, a świat kolorowy i atrakcyjny. W jaki sposób zatem szkoła ma zaciekawić ucznia stosując wyłącznie metody wzięte z lamusa tj. tablicę i kredę?

Odpowiedzią może być stosowanie tablicy interaktywnej oraz oprogramowań do podręczników.  Pamiętam moje pierwsze lata pracy w szkole…  Zajęcia w sali na trzecim piętrze, co wiązało się w wieczną wspinaczką z dziennikiem, radiomagnetofonem i nierzadko słownikami lub kompletem zadań  dla uczniów celem przygotowania do matury ustnej (wtedy jeszcze zdanie egzaminu ustnego równe było umiejętności czytania ze zrozumieniem i
rozwiązaniem kompleksowych zadań gramatycznych!)  Jeśli chodzi o pomoce dydaktyczne to w sali znajdowała się tylko czarna tablica i kreda. W przeciągu kilku lat do kompletu dołączył rzutnik a następnie odtwarzacz DVD i telewizor.

Po kilku latach zaczęłam prowadzić lekcje języka angielskiego w sali, która pierwotnie  była pracownią komputerową. Miałam do dyspozycji dwanaście komputerów, każdy podłączony do Internetu i nieograniczone zasoby zadań leksykalnych, gramatycznych, oryginalnych tekstów, stron typu BBC lub stworzonych typowo do nauki języka angielskiego.

Niemal każda  lekcja była tak przemyślana, aby uczniowie mieli możliwość przećwiczenia omawianego zagadnienia w Internecie. Uczniowie  szybko zamykali tradycyjny podręcznik bardzo chętnie wykonywali interaktywne zadania w sieci. Po roku pracy z wykorzystaniem Internetu miałam olbrzymią bazę stron do nauki języka angielskiego. I tak właśnie rozpoczęła się moja przygoda z nowoczesną technologią komputerową i nauczaniem języka angielskiego.  Moja sala przeistoczyła się w multimedialną  pracownię do nauki języków obcych odkąd pojawiła się w niej tablica interaktywna.  Wraz z tablicą pojawiły się nowe możliwości.

Czym jest tablica  interaktywna? Jest to  duży ekran, który będąc  podłączonym do laptopa prezentuje na dużym formacie wszystkie jego możliwości.  Każdy ruch myszką jest widoczny na ekranie a w zestawie znajdują się  pisaki, które  pełnia funkcję myszy. Z  ich pomocą można obsługiwać tablicę i nie trzeba zasiadać do komputera.

Aktualnie do każdego podręcznika  do nauki języka angielskiego  wydawnictwo proponuje oprogramowanie do tablicy interaktywnej. Błędem byłoby ich nie używać. Dzięki oprogramowaniu na każdej  lekcji wyświetlam odpowiednie strony z podręcznika ucznia i skupiam ich uwagę w centralnym miejscu jakim jest tablica. Mam wrażenie, że uczniowie lepiej się koncentrują  mając przed sobą prezentowany materiał dydaktyczny w dużym formacie. Każde zadanie, wyraz lub zdjęcie  można za pomocą pisaka powiększyć, podkreślić ważne elementy i szczegółowo omówić robiąc notatki.

Oprócz oprogramowania, korzystam na lekcjach z „przepastnych” zasobów Internetu. Wyświetlam  ćwiczenia gramatyczne i leksykalne, krótkie filmy, piosenki, strony komercyjne i portale społecznościowe, słowniki internetowe i encyklopedie. Stały dostęp do Internetu pozwala rozwiązać problem językowy powstały w trakcie lekcji lub umożliwia odsłuchanie wymowy nietypowego wyrazu. Kolejną ciekawą formą pracy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych są prezentacje multimedialne. Uczniowie przygotowują prezentacje na temat swoich zainteresowań lub pasji. Wymogiem  wykonania prezentacji  jest aranżacja zdjęć, filmów  i tekstu w dowolnym programie komputerowym. Prezentacja trwa pięć minut i w tym
czasie uczeń omawia w języku angielskim zagadnienia i prezentuje na tablicy interaktywnej slajdy, zdjęcia, filmy dla wzmocnienia odbioru. Aby prezentacja się powiodła, uczeń musi się wykazać znajomością obsługi laptopa, programów graficznych, tablicy interaktywnej oraz być w stanie rozwiązać ewentualne problemy techniczne.

W tym roku szkolnym zdecydowałam się również zastąpić tradycyjne papierowe ćwiczenia do odrabiania prac domowych  ćwiczeniami  interaktywnymi, które uczniowie rozwiązują  w Internecie.  Platforma, o której piszę jest nowością i aktualnie wraz z uczniami testujemy jej możliwości. Niewątpliwą  zaletą ćwiczeń interaktywnych jest fakt, że po zalogowaniu się na stronę mam stały dostęp do wyników każdego ucznia. Mogę śledzić jego
postępy w miarę jak rozwiązywane są kolejne zdania z przerobionego materiału.

Elektroniczny dziennik zapisuje wyniki procentowe  i przelicza  je  na ocenę  po wykonaniu każdego działu. Platforma umożliwia komunikację z uczniami za pomocą zakładki do wysyłania wiadomości, zatem uczniowie mogą w każdej chwili skontaktować się ze mną, w razie wątpliwości.  Aktualnie nie muszę już przeznaczać  około dziesięciu minut na każdej lekcji na sprawdzanie  pracy domowej w tradycyjnych zeszytach  ćwiczeń. Przeznaczam ten
czas na odpowiedź ustną lub powtórzenie poprzedniej lekcji, a zadania domowe sprawdzam w dogodnym dla siebie czasie, nie będąc ograniczona czasowo.

Tablica interaktywna jest potężnym narzędziem dydaktycznym. Ułatwia i przyspiesza pracę nauczyciela. Uczniowie ją uwielbiają, a w szczególności uczniowie szkoły podstawowej. Aktywizuje i motywuje każdego ucznia. Uatrakcyjnia każdą lekcję i pomaga w jej przeprowadzeniu. Na ta chwilę widzę tylko same zalety tego urządzenia i ciężko byłoby mi wrócić do czarnej tablicy i kredy.

Honorata Derda – Kierzkowska
nauczyciel języka angielskiego
w XII Liceum Ogólnokształcącym w Szczecinie

Artykuł został zamieszczony w „Bibliotece w Szkole” (nr 6/2012)


Bibliotekarskie Wawrzynalia

We wrześniu 2010 r. w Karsznie koło Nowego Warpna odbyły się I Zachodniopomorskie Wawrzynalia, organizowane przez Zarząd Okręgu Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. Spotkanie miało na celu integrację środowiska bibliotekarskiego  Szczecina i okolicy.  Zebrali się tam bibliotekarze Książnicy Pomorskiej, nauczyciele bibliotekarze szczecińskich bibliotek szkolnych reprezentujący oddział szczeciński Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich, a także bibliotekarze reprezentujący biblioteki Polic i Pyrzyc.


Na początku imprezy nastąpiło otwarcie wystawy „Fascynacje papierem – ze zbiorów Książnicy Pomorskiej”, potem były wspólne zabawy: bieg z książkami, oczywiście  w obowiązkowym bibliotecznym fartuszku, turniej wiedzy o św. Wawrzyńcu – opiekunie bibliotekarzy, wspólne ognisko – pieczenie kiełbasek, śpiewy, tańce. Układaliśmy też lepieje, czyli dwuwersowe wierszyki wg pomysłu Wisławy Szymborskiej. A oto niektóre lepieje ułożone przez drużynę nauczycieli bibliotekarzy:


Lepiej spływać rzeką Drawą,
Niż się struwać kiepską kawą.

Lepiej zwiedzać Sworne Gacie,
niż samemu siedzieć w chacie.

Lepiej udawać starego Merlina,
Niż czytać dzieła Marksa i Lenina.

Sylwia Komorek, nauczyciel bibliotekarz ZSS w Szczecinie,
sekretarz Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich, oddział szczeciński


MALOWANY ŚWIAT ALI

Ala  Słodkowska  jest uczennicą  klasy  Va  Szkoły  Podstawowej nr 33 przy  Zespole  Szkół  Sportowych   w Szczecinie ul Małopolska 22. Już  od  najwcześniejszych  lat  Ala  przejawiała   zdolności  i zamiłowanie   do  rysunku  i malarstwa .Jej największą  pasją  była  i  jest  sztuka  a szczególnie  malarstwo. W  wolnym  czasie bardzo  chętnie  wykonuje  ciekawe  i pomysłowe  prace plastyczne. Od momentu  gdy  zaczęła  uczęszczać  do naszej   szkoły  chętnie  brała  udział  w różnych  konkursach  plastycznych: świetlicowych, szkolnych,  wojewódzkich  i  ogólnopolskich. Zajmowała  w nich przeważnie pierwsze  miejsca.

W  2009 r  została  laureatką konkursu plastycznego „Bezpieczne  ferie  zimowe” zorganizowanego przez Zachodniopomorskie Centrum  Organizacji  i Promocji  Zdrowia  w Szczecinie. W tym  samym  roku  została  również  laureatką  KONKURSU    ROZWIŃ  SKRZYDŁA  zorganizowanego przez  Szczeciński  Informator  Kulturalny Zdobyła  tam   nagrodę  za  pracę plastyczną  ,,Zajęcia  moich marzeń,, .W  nagrodę otrzymała  dwumiesięczne uczestnictwo  w zajęciach   pracowni  plastycznej ARTISSIMO  . W  tym okresie  Ala zapoznała  się   z  techniką olejną  i  od tego  czasu  z wielką  przyjemnością  maluje    głównie  obrazy  na płótnie. W 2010r   jedna  z prac  Ali  została  wysłana  na konkurs  ogólnopolski  w  ramach  kampanii,,Zachowaj   trzeźwy  umysł ,,.Alicja zdobyła    główną  nagrodę   którą  odebrałana  Wielkiej  Gali  W Centrum  Olimpijskim  w  Warszawie. W  zeszłym roku kilka jej prac   zostało  zlicytowanych  na  aukcji charytatywnej  ISKIERKA  RADOŚCI.    Dochód   z  tej  aukcji   przeznaczony  w całości  został    na pomoc  najbardziej potrzebującym dzieciom. Jesteśmy jako szkoła bardzo dumni   że  mamy  wśród uczniów  tak utalentowaną  uczennicę.

Koleżanki  z  klasy   do  której Ala  uczęszcza mówią  o  niej  że  jest  uczynna ,koleżeńska  a przy  tym  bardzo  skromna. Do   ulubionych  zajęć Ali  poza  malarstwem  należą  :taniec  nowoczesny, jazda  na  rowerze  i na  rolkach. Taniec  staje   się  jej kolejną  pasją. Ala  uczęszcza  na zajęcia   tańca   nowoczesnego  i tańczy  w  formacji  STUDIO   TAŃCA  PAA  w Szczecinie. Brała  udział  w  wielu  pokazach   i konkursach. Jej  marzeniem jest  wyjazd  i pobyt   na  Wyspach  Galapagos  i  na  Wyspach  Kanaryjskich ,gdzie  mogłaby  podziwiać  przepiękną  przyrodę  którą  uwielbia  obserwować .Przewodnią tematyką  plastycznych  prac  Alicji   są  właśnie  pejzaże ,kwiaty  i zwierzęta  które  bardzo  lubi. Życzymy Ali  spełnienia  marzeń , aby  nadal  rozwijała     piękne  swoje pasje   i nigdy nie  przestała  malować.

wychowawca  świetlicy ,logopeda SP  33
mgr Krystyna Jackowska


ZESPÓŁ  SZKÓŁ  SPORTOWYCH   SZCZECIN
SZCZECIN ul Małopolska 22
MIESIĘCZNIK PEDAGOGICZNY „DIALOGI” MARZEC 2011


Mówić poprawnie

Program zajęć logopedyczno - kompensacyjnych kształtujących mowę powstał z potrzeby pomocy uczniom klas I-III Szkoły Podstawowej nr33 w Szczecinie przy ulicy Małopolskiej 22.Celem tego programu jest wdrażanie uczniów do poprawnych i pełnych wypowiedzi. zdaniowych.Jako nauczyciel i wychowawca z 30 letnim stażem widzę potrzebę jak najwcześniejszego wdrażania dzieci do poprawnej artykulacji polskich głosek oraz nauki poprawnej dykcji. Uczniowie rozpoczynający naukę w klasie I mają bardzo różny zasób słownictwa biernego i czynnego,różny i często bardzo niepoprawny sposób artykulacji. Program ten ma im pomóc. Opracowałam go na bazie swoich wieloletnich doświadczeń w pracy logopedycznej z dziećmi. Został on wdrożony we wrześniu 2010r po zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną naszej szkoły i po zatwierdzeniu przez Urząd Miejski. Dotyczy przede wszystkim korekty wad wymowy, wywoływania prawidłowego brzmienia głosek źle artykułowanych.

Po przeprowadzonej w miesiącu wrześniu diagnozie okazało się że, najczęściej występującą wadą wymowy wśród badanych uczniów jest seplenienie czyli niewłaściwe wymawianie głosek szeregu syczącego  - [s,z,c dz] oraz szumiącego  -[sz, ż, cz,dż].Kolejną wadą która najczęściej występuje wśród uczniów klas I-III to jest reranie  -czyli niewłaściwa realizacja głoski [ r]. Jedynie w dwóch przypadkach wystąpiło ubezdżwięcznianie.Na zajęcia logopedyczne zapisanych zostało 12 uczniów.Odbywają się one raz w tygodniu. Uczniowie ćwiczą przed lustrem w specjalnie do tego przeznaczonym miejscu w świetlicy szkolnej. Korektę logopedyczną rozpoczynamy zawsze od ćwiczeń oddechowych.

Celem ich jest wydłużenie fazy wydechu i nauka prawidłowej gospodarki wydychanym powietrzem. W kolejnym etapie przechodzimy do usprawnienia pracy narządów  artykulacyjnych czyli do ćwiczeń języka, warg, podniebienia miękkiego ,szczęki dolnej. Nieodzownym elementem ćwiczeń jest właśnie praca przed lustrem. Uczniowie ćwicząc narządy artykulacyjne jednocześnie obserwują je w lustrze.Kolejnym etapem w korekcie jest uwrażliwienie miejsc odpowiedzialnych za artykulację głoski wywoływanej. Robię to za pomocą szpatułek lub zimnej łyżeczki.Następnie przechodzimy do wywoływania głoski w izolacji.Uczniowie mają możliwość obserwowania i porównywania jak wygląda u logopedy dobrze wymawiana głoska a w jaki sposób sami artykułują, Kolejnym etapem w korekcie logopedycznej jest nauka właściwego łączenia tej wypracowanej głoski z samogłoskami w nagłosie wyrazów a potem kolejno ze spółgłoskami. Wymaga to czasu i każdy uczeń potrzebuje różnego odstępu czasu aby utrwalić poprawnie wybrzmiewaną głoskę. Gdy głoska jest już poprawnie wymawiana w nagłosie przechodzę do ćwiczeń w których wypracowujemy tę głoskę w śródgłosie wyrazów.

Następnym etapem jest zastosowanie wywołanej głoski w wygłosie wyrazów i kolejno w zdaniach aż w końcu w krótkich opowiadaniach i mowie potocznej. Do ćwiczeń wykorzystuję. różnego rodzaju pomoce dydaktyczne : obrazki, napisy, układanki obrazkowe , domino ,ilustracje na których przedstawiane są układy artykulacyjne poszczególnych głosek. W korekcie i wywoływaniu głoski [ r] wychodzę zawsze od głoski[ l] ,ale najważniejsza jest pionizacja języka i usprawnienie czubka języka który odpowiedzialny jest za wibrację i prawidłowe jego drganie.Po wywołaniu prawidłowego brzmienia głoski [ r] w  izolacji postępujemy podobnie metodycznie jak w korekcie seplenienia.Wywołaną głoskę [ r ] łączymy w nagłosie z samogłoskami, następnie gdy uczeń opanuję tę umiejętność to ćwiczymy głoskę [ r ] w śródgłosie i w końcowej fazie  w wygłosie wyrazów.Potem utrwalamy tę głoskę w wyrazach , opowiadaniach i mowie potocznej. Poza głównym celem tego programu czyli wywoływaniem głosek poprawnie brzmiących, ważne są też cele szczegółowe takie jak  rozwijanie słuchu fonematycznego,doskonalenie pamięci słuchowej" koncentracji, analizy i syntezy głoskowo -sylabowej , uwrażliwianie uczniów na piękno polskiej mowy.

Aby udoskonalić procesy koncentracji, spostrzegawczości i pamięci ,prowadzę ćwiczenia z zakresu kinezjologii edukacyjnej Uczniowie przed rozpoczęciem zajęć logopedycznych wykonują ćwiczenia takie jak leniwe ósemki do pisania , leniwe ósemki do ćwiczenia, ruchy naprzemienne, pozycję Dennisona ,pozycję  słonia.Ćwiczenia te. mają pomóc uczniom w lepszej koncentracji i zapamiętywaniu. Kinezjologia edukacyjna nawiązuje do uczenia się przez ruch. Gimnastyka mózgu powoduje że aktywizujemy obydwie półkule mózgowe dzięki czemu mózg  działa całościowo a to z kolei wpływa na szybkość uczenia się. Ćwiczenia te angażują skoordynowane ruchy oczu,uszu,rąk ,pleców i dają łatwość czytania ,pisania ,twórczego myślenia i rozumienia. Ćwiczenia te mają na celu wypracowanie nowych połączeń nerwowych po których biegną impulsy do kory mózgowej ,gdzie odbywa się właściwy proces uczenia się. Twórcą tej metody jest doktor pedagogiki Paul Dennison.Odkrył on że ruch ma ogromny wpływ proces uczenia się i opanowywanie języka. Oprócz ćwiczeń z zakresu gimnastyki mózgu uczniowie doskonalą też słuch fonematyczny. Odpoznają i różnicują różne dżwieki z otoczenia Za pomocą ćwiczeń rytmizujących mowę uczniowie wyróżniają:wyrazy w zdaniach,sylaby w wyrazach ,głoski w sylabach,głoski w wyrazach ,wymyślają rymy do określonych wyrazówwyróżniają pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach wyszukują wyrazy różniące się tylko jedną głoską:
koza -kosa
wyszukują wyrazy które "syczą"..
i te które "szumią": sala sok,synek szkoła ,szufla ,szelki

Ćwiczenia te stosuję w formie zabawy co pozwala uczniom czerpać również radość z prowadzonych zajęć.Niezbędnym elementem terapii logopedycznej jest również pedagogizacja rodziców.Dlatego też każdedziecko uczęszczające na zajęcia logopedyczne posiada zeszyt do współpracy z rodzicami. W zeszytach wpisywane są przykładowe ćwiczenia do pracy w domu .Po zajęciach uczniowie zabierają do domu zeszyty z nowymi ćwiczeniami po to , aby pracować systematycznie każdego dnia w domu, co jest niezbędnym warunkiem powodzenia w terapii. logopedycznej.W ramach pedagogizacji rodziców systematycznie udzielam konsultacji.W miesiącu grudniu przeprowadziłam prelekcję dla rodziców pt. "Jak pomóc dziecku z wadą wymowy?"

W marcu 2011r zorganizuję uczniom Konkurs Recytatorski"Językowe łamańce"Do konkursu tego zapisali się również uczniowie którzy uczęszczają na zajęcia logopedyczne. Jest to kolejny dowód na to że uczniowie systematycznie pracujący pozbywają się bariery i lęku przed mówieniem , lęku który był spowodowany wadą wymowy. Uczniowie ci zaczęli wierzyć we własne siły i w to że są w stanie mówić poprawnie a nawet przed publicznością.Właśnie temu między innymi mają służyć te zajęcia ,aby uczniowie nabrali pewności siebie ,aby w kolejnych etapach edukacji  szkolnej chętnie brali udział w dyskusjach aby ich samoocena była adekwatna do ich możliwości a nie zaniżona. Kolejny etap konkursu recytatorskiego to Międzyszkolny Konkurs Recytatorski który zorganizuję 17 marca w naszej szkole.Wierzę w to że nasi uczniowie zaklasyfikują się do niego i zostaną laureatami. Ale najważniejszym sprawdzianem i testem przydatności tychże zajęć będzie postawa otwartości do ludzi, w dorosłym życiu postawa akceptacji siebie samych.

LOGOPEDA mgr Krystyna Jackowska
Szkoła Podstawowanr33 przy Zespole Szkół Sportowych
Szczecin ul Małopolska 22


Literackie walentynki… czyli jak wypromować aforyzmy?

             Walentynki to świetna okazja, aby z biblioteki wyjść do czytelników -  np. organizując literackie walentynki(w naszej szkole przygotowują je nauczyciele bibliotekarze Sylwia Komorek i Aldona Kłosińska we współpracy ze Szkolnym Kołem Caritas).
             Najpierw wybieramy sentencje, aforyzmy dotyczące miłości, potem naklejamy je na wcześniej przygotowane serduszka. W wykonaniu tych prac pomagają nam członkowie samorządu uczniowskiego.
             Głównym punktem programu jest kiermasz (w jego organizację też oczywiście  włącza się samorząd), który odbywa się na korytarzu przed biblioteką szkolną.  Uczniowie, nauczyciele, pozostali pracownicy szkoły oraz rodzice  wiedzą, że pieniądze za każde zakupione serduszko z aforyzmem zasilą konto Szkolnego Koła Caritas. Poza tym każdy taki drobiazg jest jedynym w swoim rodzaju walentynkowym. upominkiem. Innym – bardzo przyjemnym dla nauczyciela bibliotekarza – efektem tej akcji jest wzrost zainteresowania zbiorami sentencji i aforyzmów, znajdującymi  się w bibliotece  szkolnej.
             Pierwszy kiermasz z serduszkami zorganizowany został w roku szkolnym 2006/2007 i do tej pory takie kiermasze cieszą się w naszej szkole dużą popularnością. Powstaje nowa tradycja!
                               

                                                                                                                              
Sylwia Komorek
nauczyciel bibliotekarz Zespołu Szkół Sportowych
im. Sportowców Ziemi Szczecińskiej w Szczecinie,
sekretarz Towarzystwa Nauczycieli Bibliotekarzy Szkół Polskich oddział szczeciński
 


Polubić bibliotekę  

Czy biblioteka szkolna to odpowiednie miejsce do organizowania imprez? Jak najbardziej ale rzecz jasna imprez bibliotecznych. Osobom, które nie bardzo wierzą w taki wizerunek biblioteki, postaramy się udowodnić, że to możliwe. Zrobimy to na przykładzie naszej biblioteki szkolnej.

Wśród imprez i akcji, które już na stałe weszły do naszego kalendarza pracy, najciekawsze to: pasowanie ucznia klasy pierwszej szkoły podstawowej na czytelnika, Ogólnopolskie Urodziny Książkowego Misia połączone z urodzinami Kubusia Puchatka, Dzień Pluszowego Misia, andrzejki, mikołajki, walentynki, Ogólnopolskie Tygodnie Czytania.

Dla dziecka dopiero co wkraczającego w szkolne progi, pasowanie na czytelnika jest bardzo podniosłym wydarzeniem. Aby stworzyć wyjątkową atmosferę, na pasowanie zapraszamy pierwszoklasistów razem z wychowawcami i przedstawicielami dyrekcji. W przystępny sposób informujemy dzieci, co znajduje się w naszej bibliotece i jak korzystać ze zgromadzonych tu książek. Potem następuje najprzyjemniejszy moment – układanie tytułów bajek z rozsypanek wyrazowych, głośne czytanie itp. Momentem, na który czekają wszystkie dzieci, jest wypożyczenie pierwszej książki.

Zapraszając dzieci na Ogólnopolskie Urodziny Książkowego Misia, połączone z urodzinami Kubusia Puchatka, proponujemy im zabranie ze sobą swoich ulubionych pluszaków. Na uroczystych urodzinach czytamy fragmenty książek opowiadających o misiach, rysujemy dla nich laurki i wymyślamy życzenia. Stałym elementem jest również zabawa „Stary niedźwiedź mocno śpi”. W październiku można również wyprawić urodziny Pluszowemu Misiowi (naszym zdaniem te dwie imprezy można robić zamiennie).

W listopadzie organizujemy biblioteczne andrzejki, czyli typowe zabawy andrzejkowe połączone z poszukiwaniem informacji o tradycjach wróżb. Imprezę można zacząć od poszukiwań w słownikach i książkach popularnonaukowych, a skończyć na laniu wosku czy wróżbach z imionami.

Mikołajki są doskonałą okazją aby napisać list do św. Mikołaja. Można też poszukać informacji na stronach internetowych o jego wiosce, współpracownikach, a pod koniec spotkania uczniowie mogą losować aforyzmy.W lutym przychodzi czas na walentynki, które w naszej bibliotece są bardzo literackie i… charytatywne. Razem z uczniami wycinamy serduszka walentynkowe i do każdego z nich doklejamy aforyzm o tematyce miłosnej. Serduszka sprzedajemy ze Szkolnym Kołem Caritas na przerwach. Kupują je zarówno uczniowie, jak i nauczyciele. Dochód ze sprzedaży przeznaczamy na cele Szkolnego Koła Caritas. Dodatkowy wymiar tej akcji, który nas bardzo cieszy, to spore zainteresowanie uczniów aforyzmami i złotymi myślami różnych, mniej lub bardziej znanych, autorów.

Kolejną dużą akcją biblioteczną organizowaną w naszej szkole są Ogólnopolskie Tygodnie Czytania. Do udziału w niej zachęcamy uczniów z trzech szkół mieszczących się w naszej placówce – szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum. Uczniów gimnazjum i liceum zachęcamy do aktywnego uczestnictwa w akcji i zapraszamy do czytania młodszym kolegom i koleżankom.

W naszej opinii imprezy biblioteczne w szkole podstawowej spełniają bardzo ważną rolę. Pokazują, że biblioteka jest miejscem, w którym można zarówno się uczyć, jak i bawić. Ukazują przyjazny wizerunek biblioteki, który, mamy nadzieję, nie zmieni się na późniejszych etapach edukacji. Ogromną rolę w tworzeniu wizerunku biblioteki pełnią nauczyciele bibliotekarze, dlatego dbamy aby pierwsze kontakty z książką i biblioteką szkolną były dla dziecka przyjemnością i zachętą do czytania.

                                                                                Sylwia Komorek, Aldona Kłosińska
                                                                     nauczyciele bibliotekarze Zespołu Szkół Sportowych
                                                                                im. Sportowców Ziemi Szczecińskiej
                                                                                            w Szczecinie
                                                                           Artykuł ukazał się w „Refleksjach” (3/2009)


CZYTAĆ,  PO PROSTU CZYTAĆ!


Wywiad z p. Marzanną Kuszyńską – Dyrektorem Regionalnym
Fundacji ABC XXI – Cała Polska czyta dzieciom


Proszę nam opowiedzieć czym zajmuje się Fundacja ABC XXI – Cała Polska czyta dzieciom?

Fundacja ABC XXI kojarzona jest głównie z kampanią społeczną „Cała Polska czyta dzieciom”, jednak zakres naszej działalności jest znacznie szerszy, bowiem podejmujemy wiele innych projektów związanych, najogólniej mówiąc, ze zdrowiem emocjonalnym dzieci i młodzieży. Są to przede wszystkim konferencje, szkolenia i warsztaty kierowane zarówno do nauczycieli, jak i do rodziców. Poruszamy na nich wiele tematów, nie tylko tych związanych z głośnym czytaniem. Za pośrednictwem Fundacji do wielu placówek w całej Polsce zostały przekazane książki. Dwa lata temu Fundacja zainicjowała powstanie Porozumienia Dzieci Pod Ochroną, do którego dołączył Komitet Praw Dziecka i Fundacja Kidprotect. Porozumienie podejmuje bardzo różnorodne działania związane z ochroną zdrowia i życia dzieci.

Jak trafiła Pani do Fundacji? W jaki sposób została Pani Jej Dyrektorem Regionalnym?

Mam jeszcze w szufladzie wywiad z p. Ireną Koźmińską, który przeprowadził w 2001 roku Wojciech Tochman. Wtedy to się zaczęło! Byłam mamą dwóch chłopców i księgarzem. Mnie akurat nie trzeba było przekonywać do walorów czytania dzieciom ale obserwowałam duże zagubienie rodziców w tej kwestii. Ci, którzy chcieli czytać, niewiele mogli znaleźć wartościowych pozycji. Już nie pamiętamy, jak uboga była wówczas oferta książkowa dla dzieci. Tak więc postanowiłam odnaleźć Fundację. Okazało się to być niełatwym zadaniem –nie istniała ona bowiem w żadnych spisach telefonicznych. Pomógł dopiero sam Wojciech Tochman... Byłam bodaj jedną z pierwszych osób, które zareagowały na publikacje prasowe o rozpoczynającej się kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”. Przez kilka lat współpracowałam z Fundacją jako wolontariusz, dopiero później zostałam włączono do grupy fundacyjnych pracowników. Od tamtej pory zaczęłam prowadzić szkolenia. Proszę zresztą z tzw. przymrużeniem oka traktować funkcję dyrektora regionalnego. W rzeczywistości jestem ja plus komputer plus telefon.

Dlaczego w dzisiejszych czasach tak wiele mówi się o roli głośnego czytania? Co takiego daje ono dziecku, któremu czytamy? A co daje dorosłemu, który czyta?

Trudno mi ocenić, czy mówi się dużo, ponieważ jestem w środku. Pytam czasami znajomych, którzy mają dzieci w przedszkolach i szkołach podstawowych, czy ktoś im mówił o zaletach głośnego czytania. W przedszkolach – zdarza się, że tak ale w szkołach już nie. Być może dlatego, że ciągle nie doceniamy czytania dzieciom starszym, tym, które umieją czytać samodzielnie. To duży błąd. Poziom tekstu zrozumiałego i samodzielnie czytanego wyrównuje się dopiero w wieku 11-12 lat. Wcześniej dziecko może słuchać i rozumieć o wiele trudniejszy tekst, niż jest w stanie samo przeczytać.
Co czytanie daje dorosłemu? Odpowiem za siebie, bo w końcu czytam od 12 lat.

Czytamy wieczorem, przed snem, ale nie do snu! To moment, gdy po całym tzw. zakręconym dniu możemy się spotkać i pobyć razem. Moi chłopcy to lubią, więc wiem po prostu, że daję im coś dobrego. Czasami odkładamy książkę, bo coś nas zainspirowało do rozmowy. Moje „tajfuny” się wyciszają i zaczynają myśleć! Czy będą zapalonymi czytelnikami w przyszłości? Nie wiem. Wiem natomiast, że ich słownik jest bogatszy i wiedza wykracza poza szkolną, co przekłada się przecież na rozumienie świata i radzenia sobie w nim. Czytanie książek to również wychowywanie – ile można gadać, napominać, tłumaczyć. Dzieci przecież tego nie cierpią, a podczas czytania odpowiedniej lektury możemy przemycić wiele treści stricte wychowawczych.
Mój najmłodszy synek jest niepełnosprawny – dla niego czytanie jest w zasadzie jedną z metod rehabilitacyjnych. Ale to już inny temat...
Dla mnie to czytanie jest także wielką przygodą, bo przecież nie wszystko przeczytałam w dzieciństwie, a nawet gdy przeczytałam, to zapomniałam i teraz powracam, czasami ze wzruszeniem, do dawnych lektur.

Jak przebiega Pani współpraca z bibliotekarzami bibliotek miejskich, nauczycielami bibliotekarzami bibliotek szkolnych i wszystkimi innymi osobami mającymi do czynienia w swojej pracy z popularyzowaniem książek i czytania wśród dzieci i młodzieży?

Osoby angażujące się w kampanię same określają zakres swoich działań. Czasami jest to jedna impreza w roku, czasami aktywność całoroczna. Ja mam głównie kontakt z tymi najbardziej aktywnymi To na ogół pasjonaci, ludzie oddani sprawie, więc współpraca układa się bardzo dobrze. Jeśli chodzi o ilość koordynatorów i liderów, to nasze województwo nie jest w czołówce. Zresztą nie o ilość tu chodzi. Mam taką nadzieję, że po ostatnich konferencjach organizowanych w Szczecinie przez Fundację osób aktywnie z nami współpracujących będzie jeszcze więcej!

Proszę opowiedzieć o Pani fascynacjach czytelniczych

Czytałam od zawsze ale w czasie, kiedy prowadziłam księgarnię spotkałam prawdziwych erudytów! Sama bym się tak nie nazwała ... Czytam bardzo różne książki – z psychologii, socjologii i kulturoznawstwa. Ale moje najprzyjemniejsze czytanie to literatura piękna i ukochani autorzy, ostatnio Amos Oz, Ian McEwan, Eduardo Mendoza. Czytając ich mam wrażenie, że przekraczam siebie, poszerzam pole widzenia i rozumienia świata...

                                                                                               Rozmawiała Sylwia Komorek

Wywiad ukazał się w Bibliotekarzu Zachodniopomorskim (2/2009)

Kontakt i lokalizacja


ZESPÓŁ SZKÓŁ SPORTOWYCH
ul.Małopolska 22
70-515 Szczecin
tel./fax. 091 433 58 97
Email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.


Dojazd    
Załom - A posp \"C\"-pl. Rodła
Dąbie - A posp. \"C\" - pl. Rodła
OS. Bukowe i Słoneczne - A posp \"A\" - ul. Wyszyńskiego
Podjuchy - A - 61 - ul. Wyszyńskiego
Basen Górniczy - T 7 i 8 - ul. Wyszyńskiego
Pomorzany - T 6 i 4 - Wały Chrobrego lub pl. Rodła
Pogodno - T 5 - pl. Rodła
Gumieńce - T 8 - ul. Wyszyńskiego
Os. Arkońskie T 3 - pl. Rodła
Głębokie - T 1 - pl. Rodła
Niebuszewo - T 2 i 12 - pl. Rodła
Police - A 101 i 107 - pl. Rodła
Gocław - T 6 - Wały Chrobrego

Rozkład jazdy komunikacji publicznej znajduje się na stronach ZDITM

 

Mapa dojazdowa


Dyrektor Zespołu Szkół Sportowych 

mgr Jarosław Duda

przyjmuje interesantów

we środę w godzinach: 10:00 – 11:00 i 15:00 – 16:00


DYŻURY WICEDYREKTORÓW

WICEDYREKTOR

 

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

Aleksandra Gwardyś

ds. dydaktycznych

12:00 – 21:00

12:00 – 17:00

__________

7:45 – 12:00

__________

Celina Wojtoń

ds. wychowawczych

7:45 – 12:00

__________

12:00 – 21:00

__________

7:45 – 12:00

Marcin Steczek

ds. sportu

________

7:45 – 12:00

7:45 – 12:00

12:00 – 17:00

12:00 – 21:00

Plan lekcji

Plan lekcji 2013/2014

 

 

 

Współpracujemy z:     

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Dowiedz się więcej.

  Akceptuję pliki cookie.
EU Cookie Directive Module Information